Parçalı az bulutlu

İTÜ ZES güneş arabası test sürüşü Kuzey Marmara Otoyolu’nda gerçekleştirildi

Akıllı ulaşımın öncüsü Kuzey Marmara Otoyolu (KMO), yenilenebilir enerji kaynakları kullanımı ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda üniversite ve sanayi iş birliklerini desteklemeye devam ediyor.
Gündem - 19 Eylül 2024 14:40 A A


Gelişen araç teknolojileri, elektrikli araçlar ve şarj istasyonları gibi alanlarda inovatif çalışmaları destekleyen KMO, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ile iş birliği kapsamında İTÜ ZES Güneş Arabası Ekibi’nin test sürüşüne ev sahipliği yaptı.

 

 

Sürüş güvenliği alanında yaptığı teknolojik altyapı yatırımları ile Türkiye’de akıllı ulaşımın öncüsü olan Kuzey Marmara Otoyolu, sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve yenilenebilir enerji kaynakları kullanımının yaygınlaştırılması kapsamında inovatif çalışmaları desteklemeye devam ediyor. İleri teknoloji ve yüksek mühendislik odaklı yatırımlarıyla öne çıkan KMO, dünyanın en geniş 4 şeritli tünelleri ve 435 kilometrelik konforlu ulaşım ağı ile fark yaratıyor.

 

Üniversite ve sanayi iş birliklerini önemseyen KMO, gelişen araç teknolojileri, elektrikli araçlar ve şarj istasyonları gibi alanlarda inovatif çalışmaları destekliyor. İstanbul Teknik Üniversitesi ile iki yıldır iş birliği gerçekleştiren KMO, İTÜ ZES Güneş Arabası Ekibi’nin test sürüşüne ev sahipliği yapıyor.

 

Geçen yıl Bridgestone World Solar Challenge 2023 yarışmasının hazırlığı kapsamında İTÜ ZES GAE, ARIBA ZES X arabasının ilk otoyol test sürüşü KMO’da gerçekleştirilmişti. Bu yıl da İTÜ Rektörlük bünyesine bağlı faaliyet gösteren İTÜ ZES Güneş Arabası Ekibi’nin (İTÜ ZES GAE) 21-22 Eylül tarihlerinde Belçika’da düzenlenecek iLumen European Solar Challenge 2024 (Avrupa Güneş Arabaları Yarışması) yarışı hazırlığı için test sürüşü Kuzey Marmara Otoyolu’nda Nakkaş gişelerinde gerçekleştirildi. 

 

Avrupa Güneş Arabaları Yarışması Hakkında

Avrupa’da düzenlenen, Avrupa Birliği (AB) ve AB dışından saygın üniversitelerin güneş arabası ekiplerinin katıldığı üç farklı etaptan oluşan European Solar Challenge (ESC) yarışında, regülasyon kontrolleri sonrası yarışılan Dinamik Parkur, 24 Saatlik Yarış ve En Hızlı Tur etapları pist üzerinde gerçekleşiyor. Aracı ve ekibin eforunu en verimli şekilde kullanacak doğru stratejileri belirlemenin oldukça önemli olduğu yarış, yenilenebilir enerji ve daha sürdürülebilir bir dünya için güneş enerjisi ve elektrikli araç teknolojilerinin gelişimine ivme kazandırmayı amaçlıyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu haber 21 kez okundu.
Gündem - 14:40 A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.