GDC 2025’den NVIDIA Duyuruları

GDC 2025’den NVIDIA Duyuruları
NVIDIA Neural Rendering ve RTX Teknolojisi Güncellemeleri + Remix, Half-Life 2 RTX Demo’su ile Çıktı Bugün, Oyun Geliştiricileri Konferansı (GDC) öncesinde NVIDIA, NVIDIA RTX nöral işleme teknolojilerine yönelik geliştirmelerini duyurdu. Buna göre, nöral gölgelendiriciler (neural shaders) Nisan ayında Microsoft DirectX önizlemesine geliyor, DLSS 4 artık 100’den fazla oyun ve uygulamada yer alarak önemli bir eşiğe ulaştı, RTX Remix resmi olarak çıkış yaparken yeni bir oynanabilir Half-Life 2 RTX demosu da yayınlanıyor. Ayrıca, NVIDIA RTX Kit, RTX Mega Geometry ve RTX Hair için Unreal Engine 5 desteğiyle büyük güncellemeler alıyor ve NVIDIA ACE otonom oyun karakterleri iki farklı oyunda ilk kez sahneye çıkıyor.
Aşağıda, sizlerle paylaşmak üzere duyuruları ve ayrıntıları bir araya getirdik:
Basın materyalleri ve basın bülteni, www.nvidia-press.com adresindeki NVIDIA basın FTP’sine de eklenmiştir. FTP’ye erişim sağlamak için bir hesabınız yoksa kaydolmanız gerekecektir.
1. NVIDIA ve Microsoft, Çığır Açan Nöral Gölgelendirme Teknolojisiyle Oyunların Yeni Çağını Başlatıyor NVIDIA ve Microsoft, nöral gölgelendirme desteğinin Nisan ayında DirectX önizlemesine geleceğini ve bu sayede NVIDIA GeForce RTX GPU’larındaki AI Tensor Cores’un gücünün, video oyunlarını programlamak için kullanılan grafik gölgelendiricilerinde kullanılabileceğini duyurdu. Nöral işleme, grafik programlamada bir devrim niteliği taşıyor; yapay zekâ, geleneksel işleme teknikleriyle bir arada kullanılarak kare hızlarını dramatik şekilde artırıyor, görüntü kalitesini iyileştiriyor ve sistem kaynaklarının kullanımını azaltıyor. NVIDIA RTX Nöral Gölgelendiriciler SDK’sı, geliştiricilerin oyun verilerini ve gölgelendirici kodlarını bir RTX AI PC üzerinde eğitmelerini sağlıyor ve çalışma zamanında NVIDIA Tensor Cores ile nöral temsilleri ve model ağırlıklarını hızlandırıyor. Bu, nöral işleme tekniklerinin performansını önemli ölçüde artırarak, Tensor Cores ile daha hızlı ve verimli gerçek zamanlı işleme yapılmasına olanak tanıyor. Shawn Hargreaves, Microsoft’ta Direct3D Geliştirme Müdürü “Microsoft, bu Nisan ayında bir önizleme ile başlayarak, DirectX ve HLSL’ye Cooperative Vectors desteği ekliyor. Bu, oyun endüstrisinde nöral işleme desteğini mümkün kılarak grafik programlamanın geleceğini ileriye taşıyacak. NVIDIA RTX’teki Tensor Cores’u etkinleştirerek geliştiriciler, Windows üzerinde daha zengin ve daha sürükleyici deneyimler için RTX Nöral Gölgelendirme’den tam anlamıyla yararlanabilecek.” NVIDIA Geliştirici Teknolojisinden Sorumlu Başkan Yardımcısı John Spitzer, “Nöral işleme grafiklerin geleceği ve DirectX’te programlanabilir gölgelendiricilere yapay zekayı getirmek için Microsoft ile ortaklık yapmaktan mutluluk duyuyoruz. Tüm oyun geliştiricileri, Windows oyunlarına yeni nesil gerçekçilik ve performans sunmak için GeForce RTX GPU’larda yerleşik olarak bulunan Tensor Çekirdeklerini kullanabilir.”
2. RTX Kiti Unreal Engine 5’e Geliyor NVIDIA bugün, Unreal Engine’in NVIDIA RTX Şubesi aracılığıyla RTX Mega Geometri ve RTX Hair için Unreal Engine 5 desteğini yayınladı. NVIDIA RTX Kit, yapay zeka ile ışın izleme (ray-tracing) desteği alan oyunları, devasa geometrilerle sahneler render etmeyi ve fotogerçekçi görsellerle oyun karakterleri yaratmayı sağlayan bir dizi nöral işleme teknolojisidir. NVIDIA’nın yeni GeForce RTX 50 Serisi GPU’ları, saç ve kürk için ışın izleme hızlandırmasında önemli bir gelişme sunuyor – linear swept sphere (LSS) primitive. Bu, tipik üçgen primitflerini, her bir saç telini daha iyi doğruluk ve performansla temsil edebilen kürelerle değiştirerek, gerçek zamanlı yüksek kaliteli dijital insanları render etme yolunda bir adım atıyor. NVIDIA, CES’te çarpıcı bir teknoloji demosu olan Zorah ile nöral işleme ile nelerin mümkün olduğunu gösterdi. GDC’de, Unreal Engine 5’te oluşturulan güncellenmiş Zorah demosu, RTX Mega Geometri, RTX Hair, ReSTIR Path Tracing ve ReSTIR Direct Illumination özellikleriyle nöral görüntülemedeki en son gelişmeleri sergileyecek.
3. NVIDIA RTX Remix, DLSS 4 ve RTX Nöral Gölgelendiriciler ile Resmi Olarak Çıktı, Half-Life 2 RTX Oynanabilir Demosu 18 Mart’ta Erişilebilir Olacak Bir yıl önce, NVIDIA klasik oyunların RTX ile yeniden düzenlenmesini sağlayan devrim niteliğinde bir modlama platformu olan RTX Remix ‘i Açık Beta olarak yayımlamıştı. Bugün, NVIDIA, DLSS 4 ve Çoklu Kare Oluşturma (Multi Frame Generation) desteği, yeni RTX Nöral İşleme teknolojileri ve topluluk tarafından talep edilen birçok güncelleme ile geliştirilen RTX Remix’in resmi sürümünü yayımlıyor. Bu güncellemeler, mod yapımcılarının daha yüksek kare hızları ve daha iyi görüntü kalitesiyle etkileyici remaster’lar sunmalarını sağlıyor. RTX Remix’in yeteneklerini ve en son RTX yeniliklerinin gücünü sergilemek için, Half-Life 2 sahipleri, 18 Mart’ta Steam üzerinden ücretsiz Half-Life 2 RTX demosunu indirebilecekler. Ravenholm ve Nova Prospekt’teki çalışmalarını sergileyen Half-Life 2 RTX, Half-Life 2‘nin dört önde gelen mod ekibi tarafından, Orbifold Studios çatısı altında birlikte geliştiriliyor. Half-Life 2 RTX, ışın izleme (ray tracing), yenilenmiş varlıklar, DLSS 4, Reflex, RTX Nöral Işık Yansıma Belleği (Neural Radiance Cache), RTX Cilt ve RTX Hacimsel Efektler gibi özelliklere sahip.
4. 100’den Fazla DLSS 4 ve Çoklu Kare Oluşturma (Multi Frame Generation) Desteği Sunan Oyun ve Uygulama Şu An Mevcut, Yakında Daha Fazlası Yayınlanacak, Bunlar Arasında Half-Life 2 RTX Demosu da Bulunuyor DLSS 4, GeForce RTX 50 Serisi GPU’larının piyasaya sürülmesiyle tanıtıldı ve şimdi oyun geliştiricilerinin hızlı benimsemesi sayesinde 100’den fazla oyun ve uygulama DLSS 4 desteği sunuyor. Bu kilometre taşı, DLSS 3’ten 2 yıl daha hızlı bir şekilde ulaşılmasını sağladı ve bu, NVIDIA’nın tüm zamanlardaki en hızlı benimsenen oyun teknolojisi olmasını sağladı. DLSS 4, geleneksel olarak işlenen kare başına üç adede kadar ek kare oluşturmak için yapay zeka kullanan ve kare hızlarını geleneksel kaba kuvvetle işlemeye göre 8 kata kadar artırmak için tüm DLSS teknolojileri paketiyle birlikte çalışan Çoklu Kare Oluşturma teknolojisini piyasaya sürdü. GeForce RTX 50 Serisi ekran kartları ve dizüstü bilgisayarlardaki bu büyük performans artışı, oyuncuların en yüksek çözünürlüklerde görselleri en üst düzeye çıkarmasını ve inanılmaz kare hızlarında oynamasını sağlıyor. Şu anda mevcut olan 100 oyun ve uygulamaya ek olarak Lost Soul Aside, Mecha BREAK, Phantom Blade Zero, Stellar Blade, Tides of Annihilation ve Wild Assault’un tümü DLSS 4 ile piyasaya sürülecek ve GeForce RTX oyuncularına her bir başlıkta mükemmel bir PC deneyimi sunacak.
5. NVIDIA ACE Otonom Oyun Karakterleri Bu Ay inZOI & NARAKA: BLADEPOINT MOBILE PC SÜRÜMÜNDE Görücüye Çıkıyor Bu yılın başlarında NVIDIA, oyunlara otonom takım arkadaşları, NPC’ler ve düşmanlar ekleyerek yepyeni bir dizi oyun olasılığının kilidini açan yapay zeka destekli NVIDIA ACE otonom oyun karakterlerini tanıttı. Şimdi, bu ACE otonom oyun karakterleri bu ayın sonlarına doğru inZOI ve NARAKA: BLADEPOINT MOBILE PC VERSION olmak üzere iki oyunda görücüye çıkıyor. Hayat simülasyonu oyunu inZOI’de, oyuncular ‘Akıllı Zoi’ NPC’lerini yaşam hedefleriyle özelleştirebiliyor ve bu NPC’ler, AI teknolojisi sayesinde diğer NPC’lerle etkileşimlerini ve davranışlarını yönlendiriyor. NARAKA: BLADEPOINT MOBILE PC Sürümü’nde ise, NVIDIA ACE destekli takım arkadaşları oyunculara düşmanlarla savaşırken, ganimet ararken ve zafer için mücadele ederken yardımcı oluyor. NVIDIA ACE teknolojileri gelişmeye devam ediyor, yeni görsel ve ses dil modellerini içerecek şekilde ilerliyor, yüz animasyonlarını yeni model mimarileriyle geliştiriyor ve Maya ve Unreal Engine için güncellenmiş ACE eklentileriyle oyun geliştirmeyi hızlandırarak çevrimdışı içerik üretimini destekliyor. Bu gelişmeleri kullanacak iki oyun bulunuyor: Black Vultures: Prey of Greed, NVIDIA ACE konuşma ve dil modellerini eklerken, Fate Trigger ise NVIDIA ACE Audio2Face-3D teknolojisini kullanacak. Zhipeng Hu, Thunder Fire İş Birimi Başkanı, NetEase Corp. Kıdemli Başkan Yardımcısı “NVIDIA, oyun geliştiricilerine AI teknolojisiyle beklenen sınırların ötesine geçme imkânı tanıyor. NARAKA: BLADEPOINT MOBILE PC Sürümü’ndeki NVIDIA ACE, oyuncunun destansı savaşlarında doğal bir şekilde yardımcı olan, cihazda yerel olarak çalışan AI otonom takım arkadaşları yaratmamıza olanak sağladı.” – |
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
-
Sağlık Çalışlarında Amir Baskısı Endişesi
-
Bakırköy’de dönüşüm başlıyor 25 yıllık hasret 1 yılda bitti
-
Aytemiz’den Motosiklet Kullanıcılarına Yönelik “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına destek
-
İhsan Taş: Sinemada yapay zeka çağı başlıyor!
-
Tek Başına filmi özel gösterimle Ankaralılarla buluştu
-
Dünyanın en hızlı pist bisikletçileri Türkiye’de pedal basacak!